رهسپاریم با ولایت تاشهادت

وبلاگ شخصی مجتبی صداقت

رهسپاریم با ولایت تاشهادت

وبلاگ شخصی مجتبی صداقت

رهسپاریم با ولایت تاشهادت

اینجانب مجتبی صداقت متولد سال 1361 در شهر دارالعباده یزد، طلبه علوم دینی و دارای مدرک سطح دو از حوزه علمیه می باشم.

یکی از مهمترین کارهایی که ملت انقلابی در قبال انتخابات وانتخاب رییس جمهور باید انجام دهند نگاه کردن به فرمایشات امام امت است. او که علمدار لشکر اسلام ومسلمین ورهبری ایران اسلامی را به عهده دارد بهتر از هر کس می داند چه خطراتی مملکت را تهدید می کند و چه رییس جمهوری با چه ملاک هایی می تواند سکان دار مدیریت اجرایی مملکت، باشد لذا خصوصیات یک رییس جمهور در طراز انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهیری چه می تواند باشد؟
قسمت چهارم این نوشته شیوه تبلیغات انتخاباتی از نگاه امام خامنه ای (حفظه الله ) می باشد:

14- همیشه نگران تبلیغات پر خرج کاندیداها هستم/ پول زیاد برای تبلیغات، افراد را وامدار می کند
یکى از کارهایى که بنده – چه در تبلیغات انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهورى – همیشه نگران آن هستم، این است. نه خودشان تبلیغات پُرخرج کنند، نه به طرفدارانشان اجازه دهند. بعضى افراد ممکن است بگویند به ما ربطى ندارد؛ این کار پُرخرج را دیگران مى‌کنند. شما بگویید نکنند. خوشبختانه آن‌گونه که اطّلاع پیدا کردم، ساعتهاى فراوانى براى نامزدها وقت گذاشته‌اند که از طریق تلویزیون و رادیو با مردم حرف بزنند. شاید سیزده، چهارده ساعت هر کدام از این حضرات وقت دارند که با مردم حرف بزنند. خیلى خوب؛ این بهترین تبلیغات است. رادیو و تلویزیون همه‌جا وجود دارد؛ چه نیازى هست که براى تبلیغات گوناگونِ رنگینى که بعضى جاها مى‌کنند، پول زیادى مصرف شود که احیاناً بعضى افراد هم نتوانند خودشان آن خرج را کنند و مجبور باشند از کسانى بگیرند و خداى نکرده وامدار شوند؟
                                            بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ی تهران‌. ۲۸ اردیبهشت ۸۰
15- در مردم سالاری دینی نباید تبلیغات پرخرج صورت بگیرد
“در مردم‌سالارى دینى کارهاى رایج دنیا و اسرافها و تبلیغات پر خرج مطلقا نباید انجام گیرد. ما در همین سیستان و بلوچستان هزاران جوان را با استعدادهاى خوب و قابل رشد و قابل استفاده براى اداره‌ى کشور مشاهده مى‌کنیم که اینها در یک‌جا معطّل و منتظر یک وسیله‌ى جزئى مانده‌اند براى این‌که بتوانند کار خود را دنبال کنند؛ آن‌گاه عدّه‌اى بیایند میلیاردها صرف تبلیغات کنند براى این‌که نظر مردم را به سمت خود جلب نمایند؛ آن هم با روشهاى بعضاً غلط و بعضاً خلاف‌شرع، که شنیده شد در بعضى از مناطق، نامزدهاى انتخابات با شعارهاى ضدّاسلامى و ضدنظام خواسته‌اند نظر مردم را جلب کنند! البته مردم با بى‌اعتنایى خود، پاسخ اینها را دادند؛ لیکن معلوم شد دستگاه نظارت بر این امور، دستگاه دقیقى نبوده و به وظیفه‌ى خود عمل نکرده و درک و احساس مسؤولیت مردم از آن دستگاه، نظارت بیشتر بوده است و غالباً دست رد به سینه‌ى اینها زده‌اند.”
                                              ۱۳ اسفند ۸۱ در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری

16- اگر کسی برای خدا در تبلیغاتش اسراف نکند، خدا به او کمک خواهد کرد
“در این تبلیغات، خرج و اسراف هم نشود. بنده گمان می‌­کنم اگر کسی‌ برای‌ خدا از اسراف در تبلیغات و کارهای‌ ناباب اجتناب کرد، خدای‌ متعال به او کمک خواهد کرد و او را در مقصودی‌ که دارد، موفّق خواهد گرداند.”
                                                   بیانات در خطبه­های‌ نمازجمعه تهران- ۲۹/۱۱/۱۳۸۲

17- مخارج بیش از حد و اسراف گونه انجام نگیرد
“در تبلیغات انتخابات … مراقبت شود که مخارج بیش از متعارف و زیادی و اسراف­گونه انجام نگیرد. … مسئولان در هرجا که هستند، باید کاری کنند که این ارتباط و علقه با مردم و این پیوند و این اعتماد، حفظ شود.”
بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران به مناسبت عید سعید غدیر- ۰۶/۰۲/۱۳۷۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی