رهسپاریم با ولایت تاشهادت

وبلاگ شخصی مجتبی صداقت

رهسپاریم با ولایت تاشهادت

وبلاگ شخصی مجتبی صداقت

رهسپاریم با ولایت تاشهادت

اینجانب مجتبی صداقت متولد سال 1361 در شهر دارالعباده یزد، طلبه علوم دینی و دارای مدرک سطح دو از حوزه علمیه می باشم.

تعریضی بر دومین مناظره انتخاباتی

چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۴۸ ب.ظ


سلام .مناظره دوم هم باطرح موضوعات فرهنگی اجتماعی تمام شد.مباحثی از سوی کاندیداها در این مناظرات مطرح شد که قدری قابل تامل است. امید است که این نکات چه برای نامزدها چه برای مردمی که از این مناظره ها می خواهند اصلح را انتخاب کنند،مفید باشد.

1- قراردادن موضوعات فرهنگی اجتماعی بااین وسعت وگستره در یک مناظره با این شرایط قدری غیر منصفانه بود که البته این هم نشان از مظلومیت مبحث فرهنگ در جامعه ومابین مسئولین فرهنگی(صدا وسیما)، می باشد.

2-این مناظره نشان داد که هنوز تعریف ما از فرهنگ دچار خلل فراوانی است. این که تعریف فرهنگ چیست؟ عوامل موثر در فرهنگ مردم وجامعه ما چیست؟ فرهنگ سازان چه کسانی هستند؟ نقش اتفاقات اجتماعی در تغییر فرهنگ ها تا چه حد می باشد؟وسوالات دیگری که معلوم شد رییس جمهوران بالقوه مملکت خیلی با آنها میانه ندارند.حداقل بگوییم که در بیاناتشان مشخص نشد!!! البته تک سوالات آقای غرضی در ابتدا هم خوشایند بود وهم مبنایی که البته در جواب های خودشان موضوعاتی مطرح شد که بحث را به ناکجا آباد برد.

3-سیاه نمایی همچنان به عنوان یک ابزار بی رقیب برای تبلیغ ایده های خود، در بین نامزدها رواج دارد به نوعی که با این بحث ها فکر کردیم که دیگر نمی توان برای فرهنگ این مملکت کاری کرد یا این که اگر فلان آقا نیاید دیگر هیچ!!! یا بعضی اتفاقات در این چند سال به شکل وحشتناکی در عرصه فرهنگ واقع شده است که وااسلاما !!! در حالی که آنان که دم از فرهنگ کشی در این سالها می زنند خودشان جزو مسئولان دولت اصلاحات بوده اند که در آن دووران فرهنگ را به صلابه کشیدند وهرچه خواستند کردند.

بعضی آقایان چنان از وضع خفقان دانشگاهها حرف زدند و چنان سینه چاک کردند که دانشجوی ستاره دار یا اساتید اخراجی  فلان وفلان!!! که فکر کردیم باید فاتحه آزادی را در دانشگاهها خواند در حالی که دانشجوی ستاره دار از زمان دولت موافق با خودشان ایجاد شد.در دوره سازندگی بود که تشکلهای دانشجویی حتی جرأت یک نشست سیاسی برگزار کردن هم نداشتند. در دوره اصلاحات بود که تشکلهایی مثل بسیج دانشجویی، وانجمن های اسلامی دانش آموزان در مضیقه تمام قرار گرفتند.در همین دوران اصلاحات بود که رییس جمهورش دانشجویان معترض را تهدید به اخراج کرد و...

4- بدون شک موثر ترین افراد در حفظ فرهنگ ناب اسلامی ایرانی ودغدغه مند ترین افراد در طول سالیان سال؛ مقام معظم رهبری بوده وهستند وتنها کسی که اشراف جامع بر فرهنگ این مرز وبوم وزوایای پنهان آن دارد این رهبر عظیم الشأن می باشد لذا چقدر خوب می شد که نامزد های محترم قبل از مناظره که نه قبل از کاندیداتوری هم نه بلکه در طول سالیان مسئولیت خویش نگاهی به نظرات ودیدگاههای ایشان می انداختند تا الان که بر کرسی نظریه پردازی پیرامون فرهنگ وآسیب های فرهنگی اجتماعی نشسته اند حرف هایشان تخصصی تر باشد.

انگار که بعضی نسبت به مباحثی مانند تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و...که سالهای متمادی توسط امام امت مطرح شده است، بیگانه اند. عزیزانی که خودشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده اند اصلا یادشان به موضوع مهندسی فرهنگی که این رهبر انقلابی حدود 10 سال پیش مطرح نمودند نبوده ونیست. الان میفهمیم که چرا مهندسی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ذبح شد!!!

5- عزیزان!  نقش دشمن شناسی را در مدیزیت فرهنگی چقدر موثر می دانید؟ چرا کمتر دیده شد که نامزدها به مسئله تحرکات دشمن در زمینه فرهنگ این مرز و بوم صحبت شود تاجایی که باید در مورد ماهواره وتاثیرات ماهواره هم استدلال بیاورند تا دیگران قانع شوند! در حالی که اگر دشمن نمی توانست در این حوزه تاثیر گذار باشد پس چرا میلیاردها دلار در این رابطه خرج می کند؟ آیا نباید سیاست های فرهنگی دشمن در مورد امت مسلمان راشناخت تا بتوان درست وبه موقع تصمیم گرفت؟ چرا خدا بیش از هفتاد مرتبه در قرآن شیطان را مستقیم نام می برد وانسان را از خطوات او بر حذر می دارد؟چرا خدا روش های شیطان را به ما می آموزد؟ مگر نه این است که تا از حرکت دشمن خبر نداشته باشی نمی توانی تصمیم درست برای هر اقدامی ازهر جنسی بگیری؟

6-بعضی چنان خود را دلسوز فرهنگ جامعه نشان دادند واز معزلات فرهنگی این چندسال اخیر گفتند که انگار آسیب های فرهنگی دفعتا به وجود می آید در حالی که فرهنگ یک ملت به مرور زمان و با دست به دست دادن یک سری از اتفاقات و حوادث وشیوع برخی عادات ورسوم تغییر می کند. اینکه با آسیب های 3000میلیارد تومانی در حال حاضر مواجه می شویم یا این که مردم نسبت به بعضی از مسئولینشان بی اعتماد شده اند ویا این که چرا در جامعه ما دروغ نرخ رایج شده است را باید در اتفاقاتی که به مرور زمان در دهه هفتاد واقع شد جستجو کرد. باید دید چه کسانی به رواج اشرافی گری در بین مسئولین دامن زدند؟1 باید دید چه کسانی اباحه گری را در مسائل فرهنگی ترویج دادند؟! باید خوب دقت کرد ودید که چه کسانی به دغدغه های مقام معظم رهبری در باره تهاجم فرهنگی وشبیخون فرهنگی بی اعتنایی کرده و این خسارات را به ارمغان آوردند؟! چه کسانی و در چه دوره ای اعتقادات ومقدسات مذهبی ملت را که جزء لاینفک فرهنگ این مملکت است را به تاراج بردند و به ورطه نابودی کشاندند؟ حال چرا کسانی که خود را صاحب فرهنگ ناب ایمانی جبهه ها می دانند و اکنون در مقام مطالبه از دستگاههای فرهنگی برآمده وطلبکارند این مباحث را نادیده می گیرند؛ مسئله ای است بسی قابل تأمل!!!!

7- یکی از مباحثی که بسیار در مورد آن حرف زده شد عدم تصدی گری دولت در فرهنگ بود واین که فرهنگ را باید به صاحبانش سپرد. این حرف را به چند روش می شود بررسی کرد. یکی اینکه آیا دولت ها بر فرهنگ جامعه بی تاثیرند؟ که قطعا این حرف با حرف دیگر ایشان که انتقاد از رواج بعضی آسیب های فرهنگی توسط دولت مردان بود منافات دارد. یا این که بگوییم دولت تاثیراتش را برفرهنگ مردم کم کند که خواه یا ناخواه مسئولین در تثبیت یا تغییر فرهنگ ها نقش بسزایی دارند چرا که هم وضع قوانین و عوامل مهم تاثیر گذار فرهنگی در حوزه مدیریت کشور وجود دارد و هم خود مسئولین که به عنوان عصاره ملت شناخته می شوند تاثیر گذارند وبه خاطر همین است که می فرماید: الناس علی دین ملوکهم

مردم بر دین وکیش امرایشان هستند

یا این که خواسته باشند مسئله فرهنگ را از سر خود به عنوان رییس جمهور آینده باز کنند!!! 

آخر هم نفهمیدیم منظورشان از صاحبان اصلی فرهنگ چه کسانی بود؟!! آیا کسانی که به نوعی در مسائل فرهنگی دخیلند را می توان صاحب وقیم فرهنگ دانست؟! فرهنگی که در طول قرنها با مجاهدت های شبانه روزی علما ونخبگان دینی وعلمی به وجود آمده ومتاثر از تاریخ گرانسنگ یک ملت است را می توان در اختیار تعدادی هنرمند و ... قرارداد تا هر کار خواستند برسر فرهنگ این ملت آورند؟! البته این تجربه را دولتمردان اصلاحات به خوبی دارند که نتایجش را هنوز شاهد هستیم. تصدی فرهنگ را باید در دست نخبگان امین علمی ودینی نهاد تا دستخوش عوارض جهل وبی مبالاتی نشود وگرنه آن چیز که آقایان عارف وروحانی در نظرشان است این است که شجریان خوش صدا که بعد ازفتنه معلوم شد از کدام آبشخور روزی می گیرد بشود زعیم فرهنگی قوم!!!

8- در آخر هم چند کلمه ای با آقای روحانی که هم لباس هستیم!

آقای روحانی کاش شما روحانی نبودید تا بتوان حرف هایتان را شنید وبه سادگی از کنارش گذشت!! کسی در لباس مقدس روحانیت باشد ودم زدن از امام زمان را خرافه بداند جای تأمل است! روحانی باشد و سیزده به در را که ریشه در خرافات قومیتی دارد هم سنگ با عاشورای حسینی بداند سخت است! روحانی باشد ودر طول دولت اصلاحات با آن همه دین ستیزی ها کنار آمده باشد وحالا ادعای دین مداری کند تعجب است!!!

کاش روحانی نبودی آقای روحانی که امنیت فرهنگی را در عدم سانسور می دانی آن هم به هرقیمتی!  این همه بی اخلاقی وبی مبالاتی تا کی؟! قدری هم به فکر آخرتت باش که مبادا خسر الدنیا والآخره باشیم.

یاحق 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی